J

Private Gathering: Build Atelier Kito | Mud, Hay & Wood

Registrations are closed

Launching the Campaign | Music concert: Akram Ben Romdhanne and Stan Duguet

انطلاق الحملة | حفل موسيقي: أكرم بن رمضان وستان دوغيت

We are friends of Kito Sino, a plastic artist with a passion to transform abandoned places, redefine spaces, and rebuild destruction. Kito has been of enormous importance in the Brussels artistic scene. He is now building an atelier for local and international artists in Molenbeek. We are launching a crowdfunding campaign to support this new artistic home for everybody. 

Kitofound

نحن أصدقاء  الفنان التشكيلي كيتو سينو، كيتو لديه شغف لتحويل الأماكن المهجورة ، وإعادة تعريف المساحات ، وإعادة بناء الدمار. كان لكيتو أهمية كبيرة في المشهد الفني في بروكسل. و هو يقوم الآن ببناء ورشة للفنانين المحليين والدوليين في مولينبيك.

 نحن نطلق حملة تمويل جماعي لدعم هذا المنزل الفني الجديد للجميع

 an old back house hidden in Molenbeek (Michel Zwaabstraat 16)  that had been left to decay into ruins. We started the renovation  in 2019. We are hoping to open the doors by July 2022.

The atelier will have:

كيتو أوجد منزلًا داخلياً قديمًا مخبأً في مولينبيك (ميشيل زوابسترات 16) والذي تُرك ليتحول إلى أنقاض. بدأنا التجديد في عام 2019. ونأمل أن نفتح الأبواب بحلول يوليو 2022

  • A ceramic oven and mosaic workshop
  • A wood and metal workshop
  • A stained glass workshop
  • A shared kitchen
  • An residence for artists
  • A studio and exhibition space
  • A stage for film screening, jam sessions and literary performances

سيستخدم الآتليه للقيام بالنشاطات التالية
فرن سيراميك وورشة فسيفساء
ورشة خشب ومعدن
ورشة الزجاج المعشق
مطبخ مشترك
سكن للفنانين
استوديو ومساحة عرض
مسرح لعرض الأفلام وجلسات موسيقية والعروض الأدبية

The raised amount will be used to finance the finishing touches in  the residence for artists, the kitchen, invest in the machines for the workshop, and  install a small stage for concerts and literary performances. 

سيتم استخدام المبلغ المضاف في تمويل اللمسات الأخيرة في المسكن للفنانين والمطبخ والاستثمار في ماكينات الورشة وتثبيت مسرح صغير للحفلات الموسيقية والعروض الأدبية.


We hope to count on your contributions to enable Atelier Kito  to resume its contributions to the cultural landscape of Brussels.  As friends of Kito’s we ask those who had been involved with an activity, workshop, music concert, theater shows, organized or hosted by Kito over the past years, to step in and support in finishing this project by next summer. 

نأمل أن نعتمد على مساهماتك لتمكين Atelier Kito من استئناف مساهماتها في المشهد الثقافي في بروكسل. بصفتنا أصدقاء Kito ، نطلب من أولئك الذين شاركوا في نشاط أو ورشة عمل أو حفلة موسيقية أو عروض مسرحية نظمتها أو استضافتها Kito على مدار السنوات الماضية ، أن يتدخلوا ويقدموا الدعم لإنهاء هذا المشروع بحلول الصيف المقبل.

This campaign will have many activities and events over the coming 2 months in different locations, each will be for a purpose, and for the first event at Kito's, we are aiming at collecting 30% of the requested amount (6000 EUR) by the support of Kito's closest friends, as the campaign is planed to go live and share it with the public after achiving this goal. 

ستشمل هذه الحملة العديد من الأنشطة والفعاليات على مدار الشهرين المقبلين في مواقع مختلفة ، كل منها سيكون مخصصًا لمخزن ، وبالنسبة للحدث الأول في كيتو ، نهدف إلى جمع 30٪ من المبلغ المطلوب (6000 يورو) من خلال الدعم من أقرب أصدقاء Kito ، حيث تم التخطيط للحملة لبدء البث المباشر ومشاركتها مع الجمهور بعد تحقيق هذا الهدف.

During the event, a music concert by the great Tunisian Oud player "Akram Ben Romdhanne" and Cheloist "Stan Duguet". 

وخلال الحدث ، أقيمت حفلة موسيقية أحياها عازف العود التونسي الكبير "أكرم بن رمضان" وعازف الشيلوي "ستان دوغيت".

 
 

About Us

As friends of Kito Sino we took the initiative to launch a crowdfunding in order to finalize his atelier. Having seen from very close the amount of creative environment, support and joy Atelier Kito has provided to artists without platforms or networks in Brussels, we believe it is our duty to make sure this beautiful venue would continue contributing to the cultural and artistic scene of Brussels. We therefore decided to launch this crowdfunding campaign to invite you to help Kito finalize the last few steps in reopening the doors of his atelier.

:من نحن

بصفتنا أصدقاء لـ Kito Sino ، أخذنا زمام المبادرة لإطلاق تمويل جماعي من أجل الانتهاء من ورشة العمل الخاصة به. بعد أن رأينا عن كثب مقدار البيئة الإبداعية والدعم والفرح الذي قدمته Atelier Kito للفنانين بدون منصات أو شبكات في بروكسل ، نعتقد أنه من واجبنا التأكد من أن هذا المكان الجميل سيستمر في المساهمة في المشهد الثقافي والفني في بروكسل . لذلك قررنا إطلاق حملة التمويل الجماعي هذه لدعوتك لمساعدة Kito في إنهاء الخطوات القليلة الماضية في إعادة فتح أبواب ورشة العمل الخاصة به. :

  • Feras Abo Dabboseh:  Producer and crossover projects manager. Feras met Kito in the summer of 2018 while he was setting up the plans to start up Lagrange Points, which has become a hub for alternative literature, arts and music from the Arab world. The two have developed a very strong friendship along the way.   

فراس أبو دبوسة: منتج ومدير مشاريع كروس أوفر. التقى فراس بكيتو في صيف 2018 بينما كان يضع الخطط لبدء لاغرانج بوينتس ، التي أصبحت مركزًا للأدب والفنون والموسيقى البديلة من العالم العربي. طور الاثنان صداقة قوية للغاية على طول الطريق.

  • Hashem Ibrahim: an independent DOP for Journalism, who works for different media outlets. Hashem’s friendship with Kito started from TOURAB: Syria Art Space 2018  where they met and since then they have become good friends and discovered a strong human bond which they are keen on sharing with other friends.

هاشم إبراهيم: مدير إداري مستقل للصحافة ، يعمل في وسائل إعلام مختلفة. بدأت صداقة هاشم مع كيتو من TOURAB: Syria Art Space 2018 حيث التقيا ومنذ ذلك الحين أصبحا صديقين حميمين واكتشفا رابطة إنسانية قوية يحرصان على مشاركتها مع الأصدقاء الآخرين.

  • Alan Al Yussef: doctoral researcher in political economics at the Vrije Universiteit Brussel (VUB). Shortly after arriving in Brussels in 2008 he got to meet Kito who was at the time setting up his first atelier in Rue Rogier 222. Alan got very excited about Kito’s atelier and helped build it. Ever since, they have developed a very close friendship. For Alan, atelier Kito was an anchor point from where the new home, Brussels, was being explored. 

آلان اليوسف: باحث دكتوراه في الاقتصاد السياسي في Vrije Universiteit Brussel (VUB). بعد وقت قصير من وصوله إلى بروكسل في عام 2008 ، التقى بكيتو الذي كان في ذلك الوقت يؤسس أول مشغل له في شارع روجير 222. كان آلان متحمسًا للغاية بشأن مشغل Kito وساعد في بنائه. منذ ذلك الحين ، طوروا صداقة وثيقة للغاية. بالنسبة لآلان ، كانت أتيليه كيتو نقطة ارتكاز من حيث يتم استكشاف المنزل الجديد ، بروكسل.

Feras, Hashem, and Alan are representing Kito’s big network of relationships with art students, fellow artists, writers, cultural activists, art producers and public figures.  

Kito has invested and dedicated his time, energy and resources to bring the construction process to where it is now, after many obstacles related to the state of the building, the pandemic effects on prices of materials and costs. To support him we decided to launch this Growfunding-campaign.  We made a call to all Kito’s friends to donate paintings, books and pictures that we can offer as rewards.  

يمثل فراس وهاشم وآلان شبكة علاقات كيتو الكبيرة مع طلاب الفنون وزملائهم الفنانين والكتاب والنشطاء الثقافيين ومنتجي الفن والشخصيات العامة.

لقد استثمر كيتو وكرس وقته وطاقته وموارده لإيصال عملية البناء إلى ما هي عليه الآن ، بعد العديد من العقبات المتعلقة بحالة المبنى ، والآثار الوبائية على أسعار المواد والتكاليف. ولدعمه قررنا إطلاق حملة Growfunding هذه. لقد اتصلنا بجميع أصدقاء Kito للتبرع باللوحات والكتب والصور التي يمكننا تقديمها كمكافآت.





Date & Time
Saturday
April 9, 2022
6:00 PM 8:00 PM Europe/Brussels
Location

Atelier Kito

Michel Zwaabstraat 16

--Atelier Kito--
Get the direction
Organizer

Lagrange Points Brussels

+32466301885
lagrangepointsbxl@gmail.com
SHARE

Find out what people see and say about this event, and join the conversation.